Trippin' - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roel Hollander - WaarBenJij.nu Trippin' - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roel Hollander - WaarBenJij.nu

Trippin'

Door: Roel Hollander

Blijf op de hoogte en volg Roel

30 December 2009 | Australië, Sydney

Hallo mensen in holland,

Eindelijk! Tijd voor mezelf. Tijd voor een blog.
Ik heb echt nog niet veel tijd gehad om een verhaal te typen en hoe langer je het uitstelt, hoe moeilijker het wordt. Momenteel zit ik bij ontzettend aardige (half-nederlandse) mensen, verre aangetrouwde familie van goeie vrienden die leken op mensen die we toevallig onderweg tegengekomen waren. Ik zit hier samen met Anna (uit Fryslan), omdat zij deze mensen kende.
Even tussendoor; Anna, Anouk, Max, Bart, Maarten, Frank, Joost, Samira, Annemiek, Anneloes en Murielle waren mijn reisgenoten, allemaal van Travel Active. Dat scheelt uitleg.
Max en ik waren hier een dagje uitgenodigd, omdat Anna met ons mee was naar de Blue Mountains voor 3 dagen. Max is (nadat we naar de start van de volvo ocean race hadden gekeken) na 2 nachten weer terug naar de stad gegaan (we zitten in Manly, een wijk in het noorden van Sydney met minstens 10 stranden :) ) en ik zit hier ondertussen een week en ik mag zo lang blijven als ik wil. Hele aardige mensen. Brian (de vader van dit gezin) doet precies het werk wat ik later ook wil doen, dus we hebben wat om over te praten :P Ze hebben ons heel Manly ongeveer al laten zien en we hebben met de hele familie kerstmis en boxing day gevierd. Dat doen ze hier heel uitgebreid, met veel drank en eten en mensen en gezelligheid. Erg relaxt. En de halve familie kan een beetje nederlands :P
Ongeveer elke dag nemen we een duik in zee en eergister zijn we naar een strandje ongeveer een kilometer verderop gezwommen. Ennn daarna met Brian 3 km door mul zand gaan hardlopen. Pijn alom.

Een paar dagen voor ik hier kwam zijn we dus naar de Blue Mountains geweest, ligt ongeveer 2 uur west van sydney. Ze noemen het The Blue Mountains omdat er vooral Eucalyptusbomen groeien, die een blauwe gloed uitstralen, zoals je kunt zien op de foto's. Max, Anna en ik hebben hier 3 dagen gehiked, really cheap en je ziet tien keer meer dan met een dure dagtrip vol Japanners..
Toen we terugkwamen, heb ik een paar nachten in 'Railway Square YHA' geslapen, in een oude, verbouwde wagon, vanwaar je over het echte perron uikeek als je uit het raam keek. Twee dagen sydney bekeken, het echte centrum en in tegenstelling tot de eerste dagen dat we in sydney waren, heel veel gezien. En Evert, Hyde Park is Nice.

Ik was bang dat er weinig gesport ging worden hier in Australia, maarrr dat valt nog wel wat mee :P Voor de blue mountains ben ik vier dagen naar surfcamp geweest!! Wat uiteraard echt superteknotsgaafgek was. 's Ochtends en 's middags 2 uur surfen, dus pretty much exercise en heel veel eten en slapen!enbierdrinken.
Drank hier is helaas wel ongeveer drie keer zo duur als in Nederland, waar je het ook koopt - en spirits, sterke drank, kost ongeveer vijf keer zo veel.
Ben een keer om half zeven (vrijwillig) met Joost gaan joggen in Sydney. Als je later gaat, moet je elke 50 meter voor een stoplicht wachten en is het veel te warm. Ennn vandaag EINDELIJK een keer de heuvels van sydney bedwongen op de racefiets!! Een broer van Inge is helemaal fietsgek en bij de grote familiebijeenkomst op tweede kerstdag ving hij op dat ik er ook wel van hou en vroeg hij of ik mee ging. Altijd. Dus vanochtend om 6 uur op en met de auto naar een national park een half uurtje noord, want het verkeer in sydney is echt totaal onmogelijk voor fietsers. En het was Fantastisch! Met een groepje over de heuvels gefietst op een geweldige fiets en m'n eigen fietsgear aan, zelfs mn schoenen vanuit nederland meegesleept. Onderweg moesten we nog uitwijken voor een walibi, wat maar weer bewijst hoe cool australie is.

De omgeving hier is echt supermooi, op veel plekken wat tropisch en overal vette beesten. Bloedzuigers op je been, gigantische mieren in je schoen, walibi's langs de weg, enorme kakkerlakken overal, grote, bijtende sprinkhanen in huis, waterdragons (tot 50 cm lange hagedissen), papegaaien in de tuin, kaketoes, enorme vleermuizen in de schemering, lyrebirds, en een compleet vissenhoofd op je bord :)

Verder ben ik afgelopen zondag naar een concert in het Opera House geweest!! Was echt supervet en niet eens zo heel duur.. Voor de kenners; Het Australian Philharmonic Orchestra en een bundeltje solisten.

Morgen gaan we naar een van de beste plekken om het vuurwerk te kunnen zien - we zijn er nog niet helemaal over uit wat de beste plek is - en de echte feesten zijn hier op 1 januari. Daarna ga ik richting Melbourne (via Canberra), onderweg werken (Sydney is ontzettend duur) en daarna Marlinda ontvangen in Melbourne!! :D

Oke, jullie zijn weer een beetje op de hoogte, als er nog vragen zijn, kunnen jullie die tijdens kantooruren hieronder invullen en krijg je zo spoedig mogelijk antwoord (tussen 1 uur en 1 maand) of een mailtje sturen, duh.

Ohja, Singapore was wel vet, ontzettend schone mooie stad, maar wel erg krampachtig allemaal. Curry Fish Head is niet aan te raden, word je heel ziek van.


Hebben jullie nog een witte kerste gehad? Of was het zompig en grijs?
Gelukkig nieuwjaar alvast allemaal en de volgende blog komt misschien sneller. Misschien ook niet.

KIJK FOTO'S OP http://picasaweb.google.com/roelhollander
More foto's coming soon..


No worries!

  • 30 December 2009 - 11:07

    Symkje:

    Hey Roel!

    Wauw, wat klinkt het fantastisch! Fijn om te lezen dat je het er echt van neemt ;) Alvast een gelukkig nieuwjaar toegewenst en veel plezier bij het aanschouwen van het grootste vuurwerk ter wereld.

    Groetjes!!

  • 30 December 2009 - 13:55

    Elianne:

    Hee!

    nou dit klinkt natuurlijk helemaal geweldig!
    hier geen witte kerst maar inderdaad lekker grijs en sompig:P

    echt nog heel veel plezier!

    groetjes ut fryslân!

  • 30 December 2009 - 14:04

    Marrit:

    Wat een heerlijkheid allemaal. Tof dat je bij van die aardige mensen zit. ik blijf je volgen en je foto's bekijken! Veel plezier met Marlinda in Melbourne.. xx

  • 30 December 2009 - 20:28

    Petra:

    Klinkt fantastisch Roel! Als je nog op zoek bent naar een baantje.... In Melbourne zitten aan de Southbank allemaal restaurantjes, als je bij de 'world bar' naar binnen loopt kan je waarschijnlijk zo aan het werk;) Werken heeel veel backpackers! (horeca) Super veel plezier daar nog!!

  • 04 Januari 2010 - 18:46

    Eva:

    Hee Roel!

    Leuk reisverslag!
    Nog de beste wensen, en dat het weer een mooi jaar mag worden...blablabla :p

    Overmorgen vertrek ik zelf naar de USA. Als je het leuk vindt / tijd hebt om ook mijn reis te volgen kun je kijken op www.evanaaramerika.waarbenjij.nu ;) Zal daar tijdens mijn reis ook leuke verhaaltjes schrijven.

    Have fun daar in het verre Australië! En ik hoor nog wel keer van je ;)

    xx

  • 09 Januari 2010 - 13:21

    Joris:

    Yo kerel, klinkt echt koning allemaal! Veel plezier nog ;P Neem anders een leuk vogeltje voor me mee als souvenir?

    Lebber

  • 09 Januari 2010 - 15:46

    Ria Everaars:

    Hallo Roel,
    Allereerst natuurlijk nog de beste wensen voor het nieuwe jaar. Het is leuk om te lezen hoe je geniet en wat een te gekke dingen je allemaal meemaakt. Marlinda is nu helemaal enthousiast om ook die kant op te gaan. Ze telt de dagen af. Hoop dat je binnenkort ook leuk werk vindt, zodat je geld hebt om straks samen te genieten. Succes en veel liefs, Dick,Ria en Shanin Everaars.

  • 10 Januari 2010 - 21:45

    Bernd:

    Dudenation geniaal :D
    Gaat goed daar?
    Ik dacht, ik reageer ff ;p

    Geniale foto's ook btw :)

    hey yoyoyoyoyo! en veel plezier :D

  • 11 Januari 2010 - 20:04

    Myrna:

    ROEL
    Klinkt erg leuk.
    beetje laat maar nog een gelukkig nieuwjaar!!!!
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Road Trippin'

Awesomeness.

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2010

Foto'z

08 Maart 2010

Foto'ssssssss

30 Januari 2010

Eindelijk

15 Januari 2010

Foto's surfcamp!

30 December 2009

Trippin'
Roel

Actief sinds 03 Dec. 2009
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 18966

Voorgaande reizen:

09 September 2018 - 09 September 2018

Avontuur in de Amazone

17 September 2012 - 18 Januari 2013

Stage in Mozambique

08 December 2009 - 24 Juni 2010

Road Trippin'

Landen bezocht: